Heinä- syyskuun kirjoista löytyy taas monta hyvää uutuusvinkkiä. Joka kuukausi nostan muutaman teoksen, kannattaa tutustua. Alinna blogissa on linkki myös edellisen vuosineljänneksen luettuihin opuksiin (huhti- kesäkuu = 42 kirjaa).
Luin heinäkuussa 15 kirjaa, eniten dekkareita, mutta myös muuta. Tässä vaiheessa (3.8.) kymmenestä kirjasta on blogissa arvio (B).
HEINÄKUU 2020:
100/1. Douglas Preston & Lincoln Child: Valkoinen tuli - B
(dekkari, 12. osa Pendergast-sarjaan) Gummerus 2020
101/2. Erin Kelly: Kiviäidit B
(dekkari, itsenäinen teos) Gummerus 2020
102/3. Sofie Sarenbrant: Syntipukki B
(dekkari, 4. suomennettu osa Emma Sköld-sarjaan) WSOY 2020
103/4. Maria Adolfsson: Meren ja pirun välissä B
(dekkari, 3. osa Doggerland-sarjaan) Tammi 2020
104/5. Vappu-Tuuli Fagerson: Maa hänen jalkojensa alla B
(dekkari) BoD (Books on Demand) 2020
105/6. Alex Schulman: Polta nämä kirjeet B
(kauno, per. tositapahtumiin) Nemo 2020
106/7. Adria McKinty: Ketju B
(dekkari, itsenäinen teos) Otava 2020
107/8. Ta-Nehisi Coates: Vesitanssija B
(kauno) Tammi / Keltainen kirjasto 2020
108/9. Jussi Adler-Olsen: Uhri 2117 B
(dekkari, 8. osa Osasto Q-sarjaan) Gummerus 2020
109/10. Mari Manninen: Yhden lapsen kansa- Kiinan salavauvat, pikkukeisarit ja hylätyt tyttäret
(tositarina, tieto, äänikirja) Atena 2016 (Piki/Ellibs) - julkaisu auki
110/11. Arne Dahl: Vapaus B
(dekkari, 4. osa Berger & Blom -sarjaan) Into 2020
111/12. Trevor Noah: Laiton lapsi. B
(tositarina lapsuudesta ja nuoruudesta) Atena 2020
112/13. Karen Thompson Walker: Ihmeiden aika B
(scifi) Bazar 2020
113/14. Tiina Saari & Maiju Majalahti: Ei jälkeäkään - 11 suomalaista kadonutta ja kaivattua B (tositarinat) Into 2020
114/15. Marja Aarnipuro: Ottopojan kohtalo. B
(dekkari, 4. osa Kaarina Riikonen ratkaisee -sarjaan) Crime Time 2020 -
............................
Heinäkuun kirjoista nostan esille alla olevat kirjat:
kotimainen dekkari: Marja Aarnipuro: Ottopojan kohtalo
http://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/marja-aarnipuro-ottopojan-kohtalo-4-osa.html
ulkomainen dekkari: Valitsen kaksi: Maria Adolfsson: Meren ja pirun välissä
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/07/maria-adolfsson-meren-ja-pirun-valissa.html
sekä
Jussi Adler-Olsson: Uhri 2117 (bonuksena blogissa myös Dahlin Vapaus)
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/adler-olsen-uhri-2117-dahl-vapaus.html
kotimainen kauno: 0 luettua kaunoa
ulkomainen kauno: Alex Schulman: Polta nämä kirjeet
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/07/alex-schulman-polta-nama-kirjeet.html
................................................
Elokuussa luin 16 kirjaa: 9 dekkaria, joista 2 esikoisia plus 5 kaunoa, yksi scifi/kauhu (esikoinen) ja yksi novellikokoelma. Näistä 15 on blogissa (B).
ELOKUU 2020:
115/1. Villy Lindfelt: Miltä tuntuu tappaa - Blogattu
(dekkari, esikoistrilleri) Siltala 2020
116/2. Anders Roslund: Sä kasvoit neito kaunoinen B
(dekkari, itsenäinen jatko-osa Kolme sekuntia -trilogialle) WSOY 2020
117/3. Camilla Grebe: Varjokuvat B
(dekkari, 4. osa - itsenäinen osa Malinista ja Hannesta kertovaan sarjaan) Gummerus 2020
118/4. Lucinda Riley: Perhosten huone B
(kauno) Bazar 2020
119/5. Heine Bakkeid: Paratiisin kutsu B
(dekkari, 2. osa Thorkild Aske-sarjaan) Into 2020
120/6. Kale Puonti: Manni B
(dekkari, esikoisteos) Bazar 2020
121/7. Jørn Lier Horst: Koodi B
(dekkari, Wisting -sarjan 12. osa / 6. suomennos) Otava 2020
122/8. Joanne Harris: Mansikkavaras B
(kauno/viihde (jatkoa Pieni suklaapuoti -sarjalle) Otava 2020
123/9. Heikki Mäkinen: Pahan atolli
(scifi, kauhu, jännitys) A+ Kirjat 2019
124/10. Emelie Schepp: Jaakko kulta B
(dekkari, 5. osa Jana Berzelius -sarjaa) HarperCrime 2020
125/11. Ari Wahlsten: Hyvästi enkelini B
(dekkari, 4. osa Kit Karisma +sarjaan) Crime Time 2020
126/12. Marie Benedict: Rouva Einstein B
(kauno, historia) Sitruuna 2020
127/13. Pekka Arppe: Hajonnan sisällä. B
(kauno, novellikokoelma) Stresa Kustannus osk 2019
128/14. Denise Rudberg: Salainen koodi B
(historia, kauno 1. osa Liittolaiset -sarjaan) Into Kustannus Oy 2020
129/15. Paula Nivukoski: Mainingin varjo. B
(kauno, historia) Otava 2020
130/16. Pasi Pekkola: Kaikki isäni naiset B
(kauno) Otava 2020
Elokuun kirjoista nostan:
- Kotimainen kauno: Paula Nivukoski: Mainingin varjo
http://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/09/paula-nivukoski-mainingin-varjo-hyva.html
- Kotimainen dekkari: Ari Wahlsten: Pieni enkelini
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/ari-wahlsten-hyvasti-enkelini-dekkari-4.html
Myös molempia esikoisdekkareita voi makustella. Niissä on lupaavia aineksia:
Villy Lindfelt: Miltä tuntuu tappaa
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/villy-lindfelt-milta-tuntuu-tappaa.html
Kale Puonti: Manni
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/kale-puonti-manni-dekkari-esikoisteos.html
- Ulkomainen dekkari: Camilla Grebe: Varjokuvat
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/08/camilla-grebe-varjokuvat-hyva-dekkari.html
- Ulkomainen kauno: Marie Benedict: Rouva Einstein
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/09/marie-benedict-rouva-einstein-kauno.html
- Extramainnnan saa Pekka Arppen novellikokoelma Hajonnan sisällä
http://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/09/pekka-arppe-hajonnan-sisalla-hauska.html
.................................................
Syyskuussa luin 13 teosta, joista 3 käännöskaunoa, 3 kotimaista kaunoa, 2 kotimaista dekkaria, yksi käännösdekkari, yksi dystopia, yksi fantasia, yksi true crime ja yksi tietokirja. Osa näistä löytyy jo blogista (B).
SYYSKUU 2020:
131/1. Stephen King: Keveys Blogattu
(fantasia) Tammi 2020
132/2. Lori Lansens: Pitkä tie kotiin B
(kauno) Bazar 2020
133/3. Anna Soudakova: Mitä männyt näkevät B
(kauno, historia, esikoisteos) Atena 2020
134/4. Tommi Kinnunen: Ei sanonut katuvansa - B
(kauno, historia) WSOY 2020
135/5. Jonas Bonnier: Lahkomurhat B
(true crime) Tammi 2020
136/6. Anni Kytömäki: Margarita B
(kauno, lähihistoria) Gummerus 2020
137/7. Eva Frantz: Tästä pelistä pois - julkaisu lähiaikoina
(dekkari, 3. osa Anna Glad -sarjaan) Kustantamo S&S 2020
138/8. Ilona Tomi: Muuria ei ole - B
(dystopia) Warelia 2020
139/9. Tuire Malmstedt: Enkelimetsä - B
(dekkari, 3. osa Isa Karos -sarjaan) Myllylahti 2020
140/10. Kristina Ohlsson: Korkein tarjous kuolemasta - julkaisuaika auki
(dekkari, 3. ja itsenäinen osa Martin Benner -sarjaan) WSOY 2020
141/11. Ben Macintyre: Vakooja ja petturi - julkaisu lähiaikoina
(tieto) Atena Kustannus Oy 2020
142/12. Édouard Louis: Väkivallan historia B
(kauno) Tammi /Keltainen kirjasto 2020
143/13. Jill Mansell: Kaikki alkoi salaisuudesta - julkaisu auki
(kauno, viihde) Bazar 2020
------------------
Syyskuun kirjoista nostan alla olevat kirjat. Tästä pelistä pois - blogiin piakkoin
Syyskuun kirjoista nostan alla olevat kirjat. Tästä pelistä pois - blogiin piakkoin
kotimainen dekkari: Tuire Malmstedt: Enkelimetsä
Eva Frantz: Tästä pelistä pois
käännösdekkari: --
käännöskauno: Lori Lansens: Pitkä tie kotiin
kotimainen kauno: Tämä oli vaikein, enkä osaa nostaa vain yhtä.
Anna Soudakova: Mitä männyt näkevät
Tommi Kinnunen: Ei sanonut katuvansa
Anni Kytömäki: Margarita
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/09/anni-kytomaki-margarita-hyva-kauno.html
Extrana nostan vielä dystopiateoksen:
Extrana nostan vielä dystopiateoksen:
Ilona Tomi: Muuria ei ole
Lyhyt yhteenveto:
23 naiskirjailijaa
21 mieskirjailijaa
17 kotimaisia
27 ulkomaisia
Seuraava lista, eli lokakuu löytyy tavan mukaan Kirjarouvan elämää -facesta.
P.S. Jos numerot kirjojen edessä ihmetyttävät: ensimmäinen luku on luetut alkaen tammikuu 2020 ja toinen numero ko. kuukauden luettu.
Linkki huhti- kesäkuussa 2020 luettuihin kirjoihin (42 kpl):
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/07/luetut-kirjat-huhtikuu-kesakuu-2020.html
Pitäkää huolta itsestänne ja lähimmäisistänne! Aurinkoista syksyä!
Lukekaa, kuunnelkaa, ostakaa ja lainatkaa kirjoja!
^^^^^^^^^^^^
kirjarouvanelamaa.blogspot.com
https://www.facebook.com/kirjarouvanelamaa/
Insta: #pirittaolen
Kommentit
Lähetä kommentti