25/11. Annette Bjergfeldt: Palermotien taivaallinen laulu (äänikirja) - B
(proosa) Into Kustannus 2022
26/12. Milka Hakkarainen: Ei verta rantaa rakkaampaa - B
(esikoisdekkari) Myllylahti 2021
27/13. Laura Malmivaara: Vaiti - B
(proosa, omakohtaiset tapahtumat) Otava 2021
28/14. Lucinda Riley: Oliivipuu - B
(proosa) Bazar 2021
29/15. Pam Jenoff: Sirkustyttö - B
(proosa, historia) HarperCollins 2021
30/16. Stefan Ahnhem: Viimeinen naula - B
(dekkari, 6. ja päätösosa Fabian Risk-sarjaan) WSOY 2021
Mitä näistä nostaisin, sillä hyviä on niin monta? Päädyin kuitenkin vain kahteen teokseen:
Annette Bjergfeldt: Palermotien taivaallinen laulu -kirjaan sen tarinan ja kielellisen iloittelun takia.
Linkki: Palermotien taivaallinen laulu
Toiseksi valitsin Milka Hakkaraisen: Ei verta rantaa rakkaampaa koska on hyvä esikoisteos.
MAALISKUU:
Maaliskuussa luin kymmenen kirjaa ja kuuntelin kuusi. Muutamista jo arvio, loput kevään aikana. Dekkareita kymmenen ja loput muista genreistä.Blogattu = B
31/1. Pauliina Littorin & Antti Martikainen: Kolme punaista rubiinia (äänikirja) - B
(esikoisdekkari) Aula & Co 2019
32/2. Paolo Giordano: Jopa taivas on meidän
(proosa) Aula & Co 2021
33/3. Edouard Louis: Kuka tappoi isäni - B
(proosa, oma elämä) - Tammi, Keltainen kirjasto 2022
34/4. Regina Rask: Onnellisten salaseura - Eli miksi elämä on mehevintä keski-ikäisenä - B
(proosa, sis. omia kokemuksia) WSOY 2021
35/5. Pierre Lemaitre: Kyykäärme - B
(dekkari) Minerva Crime 2022
36/6. Helmi Kekkonen: Vieraat (ääni) - B
(proosa) Siltala 2016
37/7. Camilla Grebe & Åsa Treff; Levoton mieli - B
(dekkari, 1. osa Siri Bergman -sarjaan) Gummerus 2022
38/8. Pascal Engman: Lesket - B
(dekkari, 3. its. osa Vanessa Frank -sarjaan) WSOY 2022
39/9. Mozes Kor, Eva & Rojany Buccieri, Lisa (toim.): Auschwitzin kaksoset (ääni) B
(proosa, tositarina, historia) Minerva 2021
40/10. Kari Haakana: Välitön uhka (ääni) - B
(poliittinen esikoisdekkari) Aula & Co 2022
41/11. Valtteri Mörttinen: Mutta suurin niistä on raha (ääni) - B
(esikoisdekkari/ dystopia) CrimeTime 2022
42/12. Simon Häggström: He juoksivat pakoon - B
(dekkari) Harper Collins 2022
43/13. Elly Griffiths: Muukalaisen päiväkirjat - B
(dekkari, Harbinder Kaur tutkii -sarjan 1. osa) Tammi 2022
44/14. Zoe Beck: Minun silmäni näkevät - B
(dekkari/dystopia) Kustantamo Huippu 2022
45/15. Yrsa Sigurðardóttir: Nukke - B
(dekkari, 5. its. osa Freyja & Huldar- /Kööpenhamina-sarjaan) Otava 2022
46/16. Heikkinen, Susan: Pullopostia Seilin saarelta - Potilas numero 43 (ääni) - B
(proosa, historia) - SKS Kirjat 2020
Mietin pitkään mitä näistä nostaisin. Yksi on aiheensa puolesta selvä, nimittäin Regina Raskin:
Onnellisten salaseura - Eli miksi elämä on mehevintä keski-ikäisenä
Dekkaripuolella Kari Haakanan Välitön uhka ja Valtteri Mörttisen Mutta suurin niistä on raha ja ulkomaisista Simon Häggströmin He juoksivat pakoon ovat maininnan arvoisia.
Prostituutioon ja ihmiskauppaan erikoistuneen ruotsalaisen poliisin Simon Häggströmin teos on rankkuudestaan huolimatta pysäyttävä teos.
Välitön uhka ja Mutta suurin niistä on raha
Ohessa vielä linkki edelliseen neljännekseen, jossa puolestaan linkit edellisiin.
Luetut kirjat lokakuu - joulukuu 2021
Kommentit
Lähetä kommentti