Kolmen kuukauden kirjoissa oli hieman enemmän dekkareita kuin muita kirjoja. Kaikista löytyy arvio. Muutamaa opusta lukuunottamatta kaikki ovat syksyn 2021 uutuuksia.
Lokakuu:
Blogattu = B
145/1. Minttu Hapuli: Emil -B
(esikoisromaani trilleri ) Sitruuna 2021
146/2. Camilla Grebe: Veteen piirretty viiva -B
(dekkari) Gummerus 2021
147/3. Anne B. Ragde: Talon tytär -B
(kauno, 6. ja päätösosa Berliininpoppelit -sarjaan) Tammi 2021
148/4. Saija Kuusela: Katse - B
(esikoisdekkari, Nea Guttorm -sarjan 1. osa) Tammi 2021
149/5. Cilla & Rolf Börjlind: Jäätynyt kulta -B
(dekkari, 6. osa Stilton & Rönning - sarjaa) Kustantamo S&S 2021
150/6. Camilla Läckberg & Henrik Fexeus: Mentalisti - B
(dekkari, osa1/3) Otava 2021
151/7. Antti Tuomainen: Hirvikaava - B
(dekkari, osa 2/3) Otava 2021
152/8. Maritta Hirvonen: Komediantit - B
(kauno, historia) Stresa 2020
153/9. Anna Jansson: Kuolon kosketus - B
(dekkari, 21. osa Maria Wern -sarjaan) Gummerus 2021
154/10. Tuomas Lius: Sudenkorennon kesä -B
(dekkari) Like 2021
155/11. Kristin Hannah: Alaskan taivaan alla - B
(kauno, viihde) WSOY 2021
156/12. Ninni Schulman: Tervetuloa kotiin - B
(dekkari, 5. osa Hagfors -sarjaan) Tammi 2021
157/13. Michael Connelly: Yön liekit - B
(dekkari, 3. osa Bosch & Ballard -sarjaan) Gummerus 2021
Tälläkin kertaa olisin voinut mainita useimpiakin teoksia, nyt mutta nostan vain kaksi uutta nimeä:
Minttu Hapuli: Emil
Maritta Hirvonen: Komediantit
Marraskuu:
Blogattu jo = B
158/1. Sarah Penner: Myrkynkeittäjä - B
(kauno, historia, jännitys) HarperCollins 2021
159/2. Matti Rönkä: Surutalo -B
(kauno) Gummerus 2021
160/3. Jari Järvelä: Aino A. - B
(elämäkertaromaani) Tammi 2021
161/4. Heidi Köngäs: Siivet kantapäissä - B
(fiktio, perustuu tositap. kauno) Otava 2021
162/5. Alsterdal, Tove: Juurakko - B
(dekkari, 1.osa Ådalen - sarjaan) Aula & Co 2021
163/6. Marja Aarnipuro: Surmamäen kirous - B
(dekkari, 5. osa Kaarina Riikonen -ratkaisee) CrimeTime 2021
164/7. Johanna Venho: Syyskirja - B
(proosa, biofiktio /Tove Jansson) WSOY 2021
165/8. Sarah Lark: Kiivilinnun kutsu - B
(kauno, sukusaagan 3. osa) Bazar 2021
166/9. Anu Ojala: Jääsilkkitie - B
(dekkari, 1. aikuisten teos) Like 2021
167/10. Timo Saarto: Pimenevässä kaupungissa - B
(dekkari, 6. teos/ Albert Vaara) Karisto 2021
168/11. Maria Lang: Kahdeksastoista Lucia-neito - B
(dekkari) isotekstiversio Tammi 1984, alkup. Gummerus 1968
169/12. Tuula Korolainen & Kristiina Louhi (kuvitus): Lyhtykujan Lucia - B
(lastenkirja) Tammi 2004/11.
170/13. Kim Thúy: Em - Rakasta - B
(kauno, tap. kirjailijan lapsuusaikana Vietnamissa) Gummerus 2021
171/14. Mari Jungstedt: Viimeisen lampun loisteessa - B
(dekkari, 16. osa Gotlanti-sarjaan) Otava 2021
172/15. Simone Buchholz: Mexikoring -B
(dekkari, 4. suom. osa Chastity Riley -sarjaan) Kustantamo Huippu 2021
(v. 2021 100. lukemani dekkari)
173/ 16. Elly Griffiths: Musta enkeli -B
(dekkari, 10. osa Ruth Galloway ratkaisee) Tammi 2021
174/17. Abigail Dean: Tyttö A - B
(kauno+ trilleri, fiktiota, mutta per. tositapahtumiin} Aula & Co 2021
175/18. Asta Olivia Nordenhof: Löysää rahaa - B
(kauno, 1. osa Scandinavian Star-sarjaan) - Teos 2021
176/19. Ann Patchett: Hollantilainen talo - B
(kauno, sukutarina) WSOY 2021
177/20. Jeffrey Archer: Oikeus ja kohtuus - B
(dekkari, William Warwick 1. osa) Sitruuna 2021
Monta hyvää kirjaa. Ei erillisiä nostoja.
Kaikki arvostelut tehty.
Joulukuu:
Olin varma ettei tässä kuussa tule luetuiksi kuin muutama kirja, koska aikani meni kaikkeen muuhun. Blogipuolella Tampereen kirjamessujen kuvapäivityksen tekemiseen ja oman klassikkojoulukalenterin koostamiseen.
Lisäksi minulla on vuoden aikana ollut näköön liittyviä ongelmia, jotka hidastavat lukemista ja kirjoittamista. Teksteihini jääneet kirjoitusvirheet johtuvat siis näöstä. Pahoittelut niistä.
178/1. Marko Kilpi: Undertaker - kuolemanpelko - B
(dekkari, 5. osa) CrimeTime 2021
179/2. Maria Adolfsson: Juokse tai kuole -B
(dekkari, 4. osa Doggerland -sarjaan) Tammi 2021
180/3. Sofie Sarenbrant; Valheenpunoja -B
(dekkari, 6. suom. osa Emma Sköld -sarjaan) WSOY 2021
181/4. Maria Broberg: Veden varjot - B
(esikoisteos, mysteeriromaani) Atena 2021
182/5 Sari Rainio & Juha Rautaheimo: Vainajat eivät vaikene - B
(dekkari, 1. osa Mortui non silent -sarjaan) Siltala 2021
183/6. Marianne Kiskola & Katja Kouvalainen (kuvitus): 24 pyhimystä pahan päivän varalle - B
(tietokirja) Kirjapaja 2021
184/7. Joona Keskitalo: Tottelemattomat - B
(esikoisdekkari, osa 1/3) Bazar 2021
185/8. Jan-Erik Fjell: Kuurupiilo - B
(dekkari, 6. osa Anton Brekke -sarjaan) HarperCollins 2021
185/9. Peter Mohlin & Peter Nyström: Toinen sisko - B
(dekkari, 2 osa John Adderley -sarjaan) Bazar 2021
186/10. Maritta Hirvonen: Pikkukamarimusiikkia - B
(novellikokoelma) Stresa 2021
187/11. Ragnar Jónasson: Saari - B
(dekkari, 2/3. osa Hulda -sarjaan) Tammi 2021
188/12. Pirjo Puukko: Mutkanlukutaito - B
(novellikokoelma) Stresa 2017
Tässäkin kuussa hyviä kirjoja, mutta nostan vain yhden esikoisteoksen:
Maria Bloberg: Veden varjot
Bloggaamattomat julkaisen alkuvuoden kuluessa.
Edit: Kaikki blogattu
Linkit vuoden edellisiin luettuihin kirjoihin:
Luetut kirjat heinäkuu - syyskuu 2021
Luetut kirjat huhtikuu - kesäkuu 2021
Luetut kirjat tammikuu - maaliskuu 2021
Tässä vielä linkki viime vuoden luettuihin kirjoihin, 188 kpl listana ja aakkostettuna:
Kommentit
Lähetä kommentti