Huhti- kesäkuun kirjoista löytyy monta hyvää lukuvinkkiä. Blogissa on myös linkki alkuvuoden luettuihin sekä kunkin kuun parhaimmistoa. Lukuisaa kesää!
Harvinainen kuva, jossa kerrankin kaikki lukemani kirjat (13 kpl) samassa. Suurin osa lukemistani opuksista on yleensä kirjastosta, jonne palautuvat heti kun olen lukenut ja kirjoittanut blogitekstin.
Huhtikuu 2020
57/ 1. Outi Hongisto: Veljet - Amir Blogissa
(dekkari, esikoisteos, sarjan aloitusosa) - Myllylahti 2020
58/2. Jane Harper: Luonnonvoimat B
(dekkari, Aaron Falk, 2. osa) Tammi 2020
59/3. Erik Axl Sund: Nukkemestari B
(dekkari, Melankolia-trilogian osa 2/3) Otava 2020
60/4. Jari Salonen: Kaikki me kuolemme kerran B
(dekkari, Zetterman ratkaisee, osa 5.) Otava 2020
61/5. Piritta Porthan: Meitä oli kaksi B
(kauno) Minerva 2020
62/6. Denise Rudberg: Kuuden metrin syvyydessä B
(dekkari, 6. osa Marianne Jidhoff -sarjaan) Into 2020
63/7. Ninni Schulman: Älä kerro kenellekään B
(dekkari, 4. osa Magdalena Hansson) Tammi 2020
64/8. Joyce Carol Oates: Elämäni rottana B
(kauno) HarperCollins 2020
65/9. Camilla Sten: Kadonnut kylä B
(dekkari) Bazar 2020
66/10. A Yi: Täydellinen rikos B
(dekkari) Aula & Co 2020
67/11. Liina Putkonen: Palava poika B
(dekkari, Linda Fors, osa 2) Johnny Kniga 2020
68/12. Terhi Rannela: Äiti B
(kauno) Karisto 2020
69/13. Nicci French: Murheellinen maanantai B
(dekkari, Viikonpäivä -sarjan 1. osa) Blue Moon 2020
Kaikista löytyy arvio (B).
Huhtikuussa pidin eniten:
- kotimainen dekkari: Outi Hongisto: Veljet - Amir
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/04/outi-hongisto-veljet-amir-dekkari.html
- kotimainen kauno: Piritta Porthan: Meitä oli kaksi
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/04/piritta-porthan-meita-oli-kaksi-kauno.html
- ulkomainen dekkari: Jane Harper: Luonnonvoimat
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/04/jane-harper-luonnonvoimat-dekkari-2-osa.html
- ulkomainen kauno: Vain yksi luettuna, mutta se onkin sitten hyvä: Joyce Carol Oates: Elämäni rottana
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/04/joyce-carol-oates-elamani-rottana-hyva.html
............................................
Koronan takia onnistuin saamaan vielä toisenkin kuukauden luetut kirjat (17 kpl) samaan kuvaan.
Toukokuu 2020
70/1. Josh Malerman: Punainen piano - Blogattu
(dekkari/kauhu) Karisto 2020
71/2. Pekka Hyyti: Musta talvi - B
(dekkari, 2. osa Voitto Karhun ja Ina Djurlingin tutkimuksiin) Myllylahti 2020
73/3. Tuomas Marjamäki: Myöhäistä katua - B
(kauno) Docendo 2020
74/4. Peter James: Totuuden kirous - B
(dekkari + vähän fantasiaa, itsenäinen teos) - Minerva Crime 2020
75/5. Emilie Pine: Tästä on vaikea puhua - B
(kauno) Atena 2020
76/6. Martin Österdahl: Rautaenkeli - B
(dekkari, 3. osa Max Anger -sarjaan) Aula & Co 2019
77/7. Hallie Rubenhold: Viisi - Viiltäjä-Jackin tuntemattomat uhrit - B
(historia, tositapahtumat, rikos) Atena 2020
78/8. Esmeralda Santiago: Sokeriplantaasin valtiatar - B
(kauno, historia) Bazar 2020
79/9. Jenni Multisilta: Yksi teistä kuolee - B
(dekkari, esikoisteos) Like 2020
80/10. Eppu Nuotio: Elämänlanka - B
(dekkari, 3. osa Ellen Lähde -sarjaan) Otava 2020
81/11. Tomas Gads: Luopiot - B
(dekkari, 2. osa Ryhmä Halme -sarjaan) Bazar 2020
82/12. Niko Rantsi: Sinun puolestasi vuodatettu - B
(dekkari, esikosteos) Tammi 2020
83/13. Elena Ferrante: Tyttären varjo - B
(kauno) WSOY 2020
84/14. Robert Seethaler: Kokonainen elämä - B
(kauno) Aula & Co 2020
85/15. Michael Palin: Pohjois-Korean päiväkirja - B
(tositapahtumat, matkailu) Minerva 2020
86/16. Seppo Jokinen: Pisara veressä - B
(dekkari, 25. osa Komisario Koskinen -sarjaan) Crime Time 2020
87/17. Jorge Zepeda Patterson: Kuolema kelloa vastaan - B
(dekkari) Minerva Crime 2020
Kaikki luetut blogissa.
..........
Toukokuussa lukemistani pidin eniten:
- kotimainen dekkari: Tomas Gads: Luopiot
http://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/06/tomas-gads-luopiot-2-osa-dekkari.html
- kotimainen kauno: vain yksi luettu: Tuomas Marjamäki: Myöhäistä katua
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/05/tuomas-marjamaki-myohaista-katua-kauno.html
- ulkomainen "dekkari": Hallie Rubenhold: Viisi - Viiltäjä-Jackin tuntemattomat uhrit
http://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/06/hallie-rubenhold-viisi-viiltaja-jackin.html
- ulkomainen kauno: En osannut valita kumpi olisi parempi:
Esmeralda Santiago: Sokeriplantaasin valtiatar
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/05/esmeralda-santiago-sokeriplantaasin.htmlja
Robert Seethaler: Kokonainen elämä
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/06/robert-seethaler-kokonainen-elama-hyva.html
..................................................
En saanut enää yhteen kuvaan kaikkia kesäkuun kirjoja (12 kpl), sillä kirjastot aukesivat. Kesäkuuni näyttää olleen rikoskirjallisuuskuu. Positiivista oli se, että mukana on monta hyvää dekkaria, joista osasta löytyy jo arvostelu (B).
Kesäkuu:
88/1. Stefan Ahnhem: X tapaa kuolla Blogissa
(dekkari, jatkoa Motiivi X:lle, ja aiemmillekin osille, 5. osa Fabian Risk -sarjassa) WSOY 2020
89/2. Veit Heinichen: Karstin kuolleet - B
(dekkari, Komisario Laurentin toinen tapaus) Kustantamo Huippu Oy 2020
90/3. Lucinda Riley: Kuun sisar - B
(kauno, 5. osa Seitsemän sisarta -sarjaan) Bazar 2020
91/4. Kirsi Pehkonen: Sydämenasioita Jylhäsalmella - B
(kauno, äänikirja) Karisto 2017
92/5. Arttu Tuominen: Hyvitys B
(dekkari, 2. osa Delta -sarjaan) WSOY 2020
93/6. Elina Backman: Kun kuningas kuolee - julkaisu naistenviikolla 18.7. - 24.7.2020
(dekkari, sarjan aloitus, esikoinen) Otava 2020
94/7. Katrine Engberg: Lasisiivet B
(dekkari, 2. osa Kørner & Werner -sarjaan) Otava 2020
95.8. Jens Henrik Jensen: Oxen - Jäätyneet liekit - B
(dekkari, 3. osa Oxen-sarjaan) WSOY 2020
96/9. Johanna Sinisalo: Vieraat - B
(kauhu) Karisto 2020
97/10. Håkan Nesser: Vasenkätisten seura B
(dekkari, itsenäinen teos, Veeteren & Barbarotti) Tammi 2020
98/11. Juha Rautaheimo: Hermo - Murharyhmän mies - B
(elämäkerta, rikostositarinoita, äänikirja) Siltala 2019
99/12. Lara Prescott: Tätä ei koskaan tapahtunut - B
(vakoilujännäri, esikoisteos) WSOY 2020
Kesäkuussa lukemistani pidin eniten:
- kotimainen dekkari: Kaksi valintaa:
Arttu Tuominen: Hyvitys
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/06/arttu-tuominen-hyvitys-2-osa-dekkari.html
sekä
Elina Backman: Kun kuningas kuolee
Linkki naistenviikolla
- ulkomainen dekkari:
Håkan Nesser: Vasenkätisten seura
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/07/hakan-nesser-vasenkatisten-seura-dekkari.html
- kotimainen kauno - vain yksi luettuna kesäkuussa + yksi kauhu
- ulkomainen kauno - vain yksi luettuna kesäkuussa
Lyhyt yhteenveto:
42 luettua teosta, joista:
23 naiskirjailijaa
20 mieskirjailijaa (luku ei stemmaa, koska Ninni French= nainen + mies)
17 kotimaista teosta
25 ulkomaista teosta
ja yli puolet oli tällä kertaa rikoskirjallisuutta
Monta hyvää teosta mahtui mukaan ja useita esikoisteoksiakin.
Toivottavasti näistä löytyy mukavia lukuvinkkejä. Huhti- ja toukokuun luetut teokset ovat kaikki jo blogissa ja muutama kesäkuun kirjakin.
Seuraava lista eli heinäkuun luetut löytyy taas vain Kirjanrouvan elämää facesta.
P.S. Jos joku ihmettelee numeroita kirjojen alussa, niin ensimmäinen numero tarkoittaa luettuja tammikuusta 2020 ja toinen numero on ko. kuun järjestysnumero.
Ohessa vielä linkki tammi-maaliskuun 2020 luettuihin kirjoihin (56 kpl):
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2020/04/luetut-kirjat-tammikuu-maaliskuu-2020.html
Nautinnollisia lukuhetkiä ja pitäkää edelleen huolta terveydestänne ja muistakaa turvavälit!
^^^^^^^^^^
kirjarouvanelamaa.blogspot.com
https://www.facebook.com/kirjarouvanelamaa/
Insta: #pirittaolen
Paljon olet lukenut ja joukossa on monia tuttuja kirjoja!
VastaaPoistaToivottavasti tuntemattomiakin. Kuvittelin, että korona-aikana lukisin vielä enemmän, mutta kävikin toisinpäin. Mitäköhän päivät oikein puuhasin🙄 Päivät ainakin soljuivat nopeammin.
Poista