Huhtikuussa oli vähemmän kirjoja kuin normaalisti ja suurin osa dekkareita. Keräsin niitä kesäkuun tapahtumaa varten eli dekkariviikkoja vietettiin kirjablogeissa poikkeuksellisesti kaksi viikkoa 5.6. - 18.6.2023. Lisäksi jännäreitä "palaa" myös perinteisessä sunnuntaipaikassa. Mutta ei hätää, kirjoja muistakin genreistä on tulossa.
Kaikista huhtikuun kirjoista löytyy arvio.
Huhtikuu:
Ä = äänikirja, josta lyhyt arvio
B = blogattu
43/1. Lucinda Riley: Auroran salaisuus - B
(proosa, viihde) Bazar 2022
44/2. Marja Aarnipuro: Luolamiehen mysteeri - B
(dekkari, 6. osa Kaarina Riikonen ratkaisee -sarjassa) CrimeTime 2023
45/3. Jojo Moyes: Lainakengissä (Ä) - B
(proosa, viihde) Gummerus 2023
46/4. Eppu Nuotio: Leinikkimekko - B
(dekkari, 1. osa Raakel Oksa ratkaisee) Gummerus 2022
47/5. Tiina Martikainen: Ruuti - B
(dekkari, Tulenheimo- & Ruuti -sarjan avaus) Otava 2023
48/6. Satu Rämö; Rósa & Björk - B
(dekkari, 2. osa Nordic Blue-sarjaan) WSOY 2023
49/7. Ninni Schulman: Kun kellot seisahtuvat (Ä) - B
(dekkari, 6. osa Hagfors -sarjaan) Tammi 2022
50/8. Fernanda Melchor: Paratiisi - B
(proosa) Aula & Co 2023
51/9. Ninni Schulman: Juhlimaan tulkaa (Ä) - B
(dekkari, 7. eli päätösosa Hagfors -sarjaan) Tammi 2022
52/10. Tapani Bagge: Hallin Hurja - B
(proosa, historia, tositarina) Aviador 2023
53)11. Pekka Hyyti: Omantunnon kysymys - B
(dekkari, 5. osa Voitto & Ina Karhu -sarjaan) - Myllylahti 2022
54/12. C J Tudor: Rovio (Ä) - B
(dekkari/kauhu) WSOY 2023
Ei nostoja.
Toukokuussakin oli paljon dekkareita, sillä varustauduin edelleen blogistien kesäkuun dekkariviikkoihin. Vain yksi teos vielä arvostelematta.
Ä = äänikirja, josta lyhyt arvio
B = blogattu
55/1. Petja Lähde: Yksi neljästä (Ä) -B
(dekkari, 1. osa Terhi Nuora -sarjaan) - Gummerus 2023
56/2. Pascal Engman: Kokaiini - B
(dekkari, 4. osa Vanessa Frank- sarjaan) - WSOY 2023
57/3. Peter James: Tiedän missä olet, tiedän mitä teet (Ä) - B
(dekkari) Minerva 2022
58/4. Harlan Coben: Osuma (Ä) - B
(dekkari, its. jatko-osa Jäljittäjälle, 2021) Minerva 2023
59/5. Seppo Jokinen: Sen maksaa minkä tilaa - B
(dekkari, 28. Komisario Koskinen) CrimeTime 2023
60/6. Simo Halinen: Nainen joka katosi (Ä) - B
(esikoisdekkari) CrimeTime 2022
61/7. Ágota Kristóf: Iso vihko (Ä) - B
(proosa, historia, osa 1/3) Tammen Keltainen kirjasto 1988/2022
62/8. Lundgren Jennie & Ulrika Lundgren-Lindmark, Kun jää murtuu - B
(dekkari, 1. osa Pohjanlahti -sarjaan) Minerva 2022
63/9. Lucinda Riley & Harry Whittaker: Atlas, Papa Saltin tarina - B
(proosa, viihde, 8. osa Seitsemän sisarta -sarjaan) Bazar 2023
64/10. Ágota Kristóf: Todiste (Ä) - B
(proosa, historia, osa 2/3) Tammen Keltainen kirjasto 2023
65/11. Camilla Läckberg: Käenpoika (Ä) - B
(dekkari, 11. osa Fjällbacka -sarjaan) Otava 2022
66/12. Viveca Sten: Lumen uhrit (Ä) - B
(dekkari, 1. osa Åren murhat -sarjaan) WSOY 2022
67/13. Ari Wahlsten: Langennut kaupunki - B
(dekkari, 7. osa Kit Karisma -sarjaan) CrimeTime 2023
68/14. Viveca Sten: Laakson varjo (Ä) - B
(dekkari, 2. osa Åren murhat -sarjaan) WSOY 2022
69/15. Alaina Urquhart: Teurastaja ja Peukaloinen - B
(dekkari) Like 2023
70/16. Anna Jansson: Menneisyyden paino (Ä) -B
(dekkari, 3. osa Kristoffer Bark -sarjaan) Gummerus 2023
71/17. Outi Hongisto: Jälkeläinen - B
(dekkari, päätösosa 3/3 Veljet -sarjaan) - Myllylahti 2023
72/18. Mirkka Lappalainen: Smittenin murha - Katoamistapaus 1600-luvulta
(hist. true crime) Siltala 2022
73/19. Elisa Shua Dusapin: Sokcho talvella - B
(proosa, esikoisteos) - Siltala 2023
74/20. Pauliina Susi: Yksityisalue -B
(dekkari, 1. osa Tuulia Raja -sarjaan) Tammi 2023
Nostot:
Ágota Kristófin molemmat romaanit: Iso vihko,1/3 & Todiste 2/3
Käännösdekkareista nostin: Pascal Engman: Kokaiini, 4. osa
ja kotimaisista dekkareista: Petja Lähde: Yksi neljästä, 1. osa
Kesäkuu:
Ä = äänikirja, josta lyhyt arvio
B = blogattu
75/1. Antti Tuomainen: Majavateoria (Ä) - B
(dekkari, 3/3 osa Jäniskerroin -trilogiaan) Otava 2022
76/2. Simon Häggström:Yksinäiset sisaret - B
(dekkari, sarjan 3. osa) HarperCollins 2023
77/3. Ragnar Jónasson; Tuhkayö - B
(dekkari, 2. osa Ari Thor -sarjaan) Tammi 2023
78/4 Stefan Malmström: Aivopesty (Ä) - B
(esikoisdekkari) Lind & Co 2023
79/5 Anu Patrakka: Arvoton - B
(dekkari, 1. osa) Otava 2023
80/6. Eppu Nuotio: Hopeamedaljonki (Ä) - B
(dekkari, 2. osa Raakel Oksa -sarjaan) - Gummerus 2023
81/7. Cilla & Rolf Börjlind: Laupias samarialainen - B
(dekkari, 7. osa Nousuvesi-sarjaan) S&S 2023
82/8. Andreas Winkelmann: Vaiennetut (Ä) - B
(dekkari, 1. osa Kerner & Oswald -sarjaan) BookBeat 2023
83/9. Anna Breitholtz Monsén: Salaisuuksien ranta (Ä) - B
(dekkari, 1. osa Lina Lantz -sarjaan) Minerva 2023
84/10. Kristiina Harjula: Sammonkatu - B
(proosa, löyhähkö jatko teokselle Pispalan kiviä) Reuna 2023
85/11. Milka Hakkarainen: Hiidenjumi (Ä) - B
(dekkari, 3. its. osa )Myllylahti 2023
86/12. Elodie Harper: Sudenluola - B
(proosa, osa 1/3, varhaishistoria) - Bazar 2023
87/13. Sofie Sarenbrant: Sielunkumppani (Ä) - B
(dekkari, 10. osa Emma Sköld -sarjaan) WSOY 2023
88/14. Douglas Stuart: Nuori Mungo - B
(proosa) WSOY 2023
89/15. Kicki Sehlstedt: Vain yksi uhri (Ä) - B
(dekkari, its. 3. osa,) Like 2022
90/16. Liina Putkonen: Unohdettujen unelmien kirjasto (Ä) - B
(proosa, viihde, 1. osa Kielokoski -sarjaan) Tammi 2023
91/17. Rebekka Härkönen: Prinsessamekko - B
(dekkari, 1. osa Suuna Walta -sarjaan) 2022
92/18. Tuomas Kyrö: Aleksi Suomesta (Ä) - B
(tieto, muistelmat) WSOY 2023
93/19. Kalle Kniivilä: Maa joka heräsi (Ä) - B
(Ukraina/Venäjä - tieto, haastettaluita) Into 2023
94/20. + podcastit: Seilin naiset - 8 tarinaa hulluksi tulemisesta - B
(historia, dramatisoituja tarinoita) Storytel Original 2023
Voi, voi, nyt nostoja olisi niin paljon, että en mainitse yhtään. Mielenkiintoisia, hyviä ja erilaisia teoksia. Kannattaa lukea arvostelut, kaikki jo blogissa.
Heleätä heinäkuuta!
Kommentit
Lähetä kommentti