Kuluneella vuosineljänneksellä luin dekkareita eniten. Osaksi johtuu siitä, että kesäkuussa oli Dekkariviikko ja halusin julkaista joka päivä. Proosan puolelta luin myös monta hyvää kirjaa. Suurimmasta osasta löytyy jo arvio (B), osan julkaisen naisten viikolla 18.7. - 24.7.2021 ja loput kesän mittaan.
Huhtikuu 2021
Kaikki blogattu = B
56/1. Vera Vala: Aprikoosiyöt B
(kauno dekkariripauksin) - Gummerus 2021
57/2. Jenna Kostet: Linnunluisia - B
(kauno) - Aula &Co
58/3. Lucinda Riley: Vaarallinen kirje - B
(kauno) - Bazar 2021
59/4. Ashley Audrain: Lapsi rakas - B
(esikoinen, trilleri) Otava 2021
60/5. Jane Harper: Kadonnut mies - B
(itsenäinen dekkari, ei Aaron Falk-sarjaa) - Tammi 2021
61/6. Pascal Engman: Rottakuningas - B
(dekkari, 2. osa Vanessa Frank -sarjaan - WSOY 2021
62/7. Carmen Mola: Verimorsian -B
(dekkari, osa1/3 Elena Blanco -sarjaan) Like 2020
63/8. Gustaf Skördeman: Geiger - B
(dekkari, esikoisromaani, 1. osa Sara Nowak-sarjaan) Minerva Crime
64/9. Katrine Engberg: Harhalaukaus - B
(dekkari, 4. osa Werner & Kørner -sarjaan) Otava 2021
65/10. Kaarina Griffiths: Trennan sokkelo - B
(dekkari) Taika Tales - Taika Tarinat 2020
66/11. Elly Griffiths: Maan alla - B
(dekkari, 9. osa Ruth Galloway - mysteeri -sarjaan) Tammi 2021
67/12. Ragnar Jónasson: Pimeys - B
(dekkari, 1 osa Hulda-sarjaan) Tammi 2021
Toukokuu 2021:
68/1. Aki Virtanen: Merenneitomurhat - B
(dekkari, esikoisteos) - Myllylahti 2021
69/2. Hanna Hauru: Viimeinen vuosi - B
(kauno, lähihistoria) Like 2021
70/3 Pauliina Susi: Yksityisetsivä, varjo kannoillasi - B
(tieto) Crime Time 2021
71/4. Emma Cline: Daddy - B
(kauno/novelleja) Otava 2021
72/5. Seppo Jokinen: Siipirikkoiset - B
(dekkari, 26. osa Koskinen - sarjaan) Crime Time 2021
73/6. Peter Mohlin & Peter Nyström: Viimeinen elämä - B
(dekkari, 1. osa John Adderley -sarjaa) Bazar 2020
74/7. Eddie Jaku: Maailman onnellisin mies - äänikirja - B
(muistelmateos, historia) Aula 2021
75/8. Hanna Hauru: Paperinarujumala - B
(kauno) Like Kustannus Oy 2013
76/9. Tapani Bagge: Pirunsaari - äänikirja - B
(dekkari, 2. osa Elviira Noir-sarjaan. Crime Time/ Elisa 2017
77/10. David Ärlemalm: Varjot silmien alla - B
(dekkari, esikoisteos) WSOY 2021
78/11. Douglas Preston & Lincoln Child: Sininen labyrintti - B
dekkari, 12. osa Pendergast- sarjaan) Gummerus 2021
79/12. Leena Lehtolainen: Tappajan tyttöystävä ja muita rikoksia - äänikirja - B
(dekkari, novelleja) Tammi 2018/2019
80/13. Ilona Tuominen: Ja jollen sinua saa - B
(dekkari, esikoisdekkari) Bazar 2021
81/14. Arttu Tuominen: Vaiettu - B
(dekkari, 3. osa Delta -sarjaan) WSOY 2021
82/15. Eeva Joenpelto: Avoin, hellä ja katumaton - B
(kauno + yhteiskunnallinen trilleri) WSOY 1991
Linkki: Avoin, hellä ja katumaton
83/16. Sergio Augusto Sánchez: Sade piiskaa asfalttia - B
(novellikokoelma - kauno) Aviador 2021
84/17. Sam Lloyd: Muistometsä - B
(dekkari, esikoisteos) Otava 2021
85/18. Helena Steen: Paikka hyvässä perheessä -B
(kauno, lähihistoria, esikoisteos) Minerva 2021
Julkaisu kesällä.
86/19. Sun-Mi Hwang: Kana joka tahtoi lentää - äänikirja - B
(kauno, aikuisten satu ja miksei nuorempienkin) Sitruuna Kustannus Oy 2016
Julkaisu 1.2.2022
87/20. Monika Helfer: Roskaväkeä - B
(kauno, lähihistoria) Kustantamo Huippu 2021
Kesäkuu:
Blogattu = B
88/1. Torey Hayden: Satutettu lapsi - B
(kauno, tositap.) - Otava 2020
89/2. Kari Hotakainen: Kimi Räikkönen - äänikirja - B
(muistelmat) - Siltala 2020
Julkaisu 1.2.2022
90/3. Nadine Matheson: Palapelimies - B
(dekkari, esikoisteos) - Like Kustannus 2021
91/4. Terhi Rannela: Kirjeiden lumo - B
(kauno, historia, omat kokemukset) - Karisto 2021
92/5. Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan varjossa - B
(kauno, historia, Puuvillatehdas -sarjan 1. osa) - Gummerus 2021
93/6. Christina Sweeney-Baird: Viimeiset miehet - B
(dystopia, scifi) - Like 2021
94/7. Tomas Gads: Hymytyttö - B
(dekkari, Ryhmä Halme, 3. osa) - Bazar 2021
95/8. Anne Mette Hancock: Ruumiskukka - B
(dekkari, esikoisteos, Kaldan & Schäfer -sarjan aloitusosa) - Bazar 2021
96/9. Kaisa Beltran & Johanna Erjonsalo: Kadonneet tytöt - Aurinkorannikon seksikaupan uhrit ja haavoittuneet - B
(tietokirja) - Atena 2021
97/10. Keigo Higashino: Myrkyllinen liitto - B
(dekkari, 2. Galileo-sensei) - Kustantamo Punainen Silakka 2021
98/11. Jeffrey Archer: Minkä taakseen jättää - B
(kauno, sukutarina, 6/7 osa Clifton-kronikkaan) - Sitruuna 2020
99/12 Jeffrey Archer: Miehistä parhain -B
(kauno, sukutarina 7/7 eli päätösosa Clifton-kronikkaan) - Sitruuna 2021
100/13. A. M. Ollikainen: Kontti -B
(dekkari, 1. osa Paula Pihlaja -sarjaan) - Otava 2021
101/14. Tim Weaver: Poispyyhkäisty - B
(dekkari, 3. David Raker) - Minerva 2021
102/15. Elina Backman; Kun jäljet katoavat -B
(dekkari, 2. osa Havas - Leino -sarjaan) - Otava 2021
103/16. Jo Nesbø: Mustasukkainen mies ja muita kertomuksia - B
(jännitysnovelleja) - Johnny Kniga 2021
48 kirjaa, 48 vaihtoehtoa, joista suurin osa on kevään 2021 satoa. Heinäkuun lista tulee taas vain: Kirjarouvan elämää -facebook
Kannattaa kurkistaa myös alkuvuoden neljännekseen, jossa monta suositeltavaa teosta, yhteensä 55 teosta.
Luetut tammikuu - maaliskuu 2021
Kommentit
Lähetä kommentti