LUETUT KIRJAT HUHTIKUU - KESÄKUU 2019
Jollei ole erikseen mainittu, niin kirjasta löytyy blogikirjoitus. Loput julkaisen kesän kuluessa, mm. naistenviikolla, joka on 18.7. - 24.7.2019. Listassa myös paljon lomalukemiseksi sopivia.
Kirjat ovat muutamaa lukuunottamatta ilmestyneet v. 2019.
Lopussa on linkki alkuvuoden luetuihin.
huhtikuu:
53/1. Pernilla Ericson: Älä käännä selkääsi
(dekkari, 3.osa ERLA-ryhmään / Liv Kaspi) HarperCrime 2019
54/2. Pascal Engman: Patriootit
(dekkari, esikoisteos) WSOY 2019
55/3. Markus Ahonen: Sieluttomat
(dekkari, 5. osa Isaksson -sarjaan) WSOY 2019
56/4. Celeste Ng: Tulenarkoja asioita
(kauno) Gummerus 2019
57/5. Mika Mäkeläinen: Kimladia
(tietokirja, joka perustuu omiin kirjeenvaihtajakokemuksiin) Atena 2019
58/6. Erin Kelly: Älä jää pimeään
(dekkari, psykologinen trilleri) Gummerus 2019
59/7. Kate Morton: Kellontekijän tytär
(kaunoa, jossa sekaisin taidetta, rakkautta, historiaa ja vähän kummitustarinaa) Otava 2019
60/8. Sofia Lundberg: Toinen puoli sydäntä
(kauno) Otava 2019
61/9. Sofie Sarenbrant: Avoimet ovet
(dekkari, Emma Sköld -sarjan 3. osa, mutta ensimmäinen suomennos). WSOY 2019
62/10. Liisa Seppänen: Poika joka unohtui
(kauno, tositarina). Otava 2019
63/11. Alice Zeniter: Unohtamisen taito
(kauno) Otavan kirjasto 2019 (ei blogissa)
64/12. Kim Thuy: Ru
(kauno, omaelämäkerta) Gummerus 2019
65/13. Hanna-Riikka Kuisma: Kerrostalo
(kauno) Like 2019
66/14. Tomas Gads: Pirulainen
(dekkari, Ryhmä Halme -sarjan aloitusosa) Bazar Kustannus Oy 2019
67/15. Elly Griffiths: Korppikuningas
(dekkari, 5. osa Ruth Galloway -sarjaan) Tammi 2019
68/16. Jane Harper: Kuiva kausi
(dekkari) Tammi 2019
69/17. Pertti Laine: Vainotut
(dekkari, 2. osa Simppa -sarjaan) Myllylahti 2019
toukokuu:
70/1. Kate Quinn: Koodinimi Alice
(kauno, historia) HarperCollins 2019
72/2. Seppo Jokinen: Rottasankari
(dekkari, 24. Koskinen) Crime Time 2019
73/3. Rafael Nadal Farrras: Palmisanon kirous
(kauno) Bazar 2019
74/4. Douglas Preston & Lincoln Child: Kaksi hautaa
(dekkari, 10. Pendergast-sarjaa ja sen sisällä olevan trilogian 3. osa) Gummerus 2019
75/5. Andre Aciman: Kutsu minua nimelläsi
(kauno) Tammi 2019 (ei blogissa)
76/6. Joakim Zander: Ystävä
(dekkari, 3. osa Klara Walldéen -trilogiaan) Tammi 2019
77/7. Belinda Bauer: Kauniit kuollessaan
(dekkari) Karisto 2019
78/8. Camilla Läckberg: Kultahäkki
(dekkari, osa 1/2) Otava 2019
79/9. Heidi Jaatinen: Koski
(kauno, aloittaa Koski-sarjan) Gummerus 2018
80/10. Simone Buchholz: Revolverisydän
(dekkari, Chastity Riley -sarjan aloitusosa) Kustantamo Huippu 2019
81/11. Ninni Schulman: Vastaa jos kuulet
(dekkari, 3/5 osa Magdalena Hansson -sarjaan) Tammi 2019
82/12. Michelle Obama: Minun tarinani
(elämäkerta) Otava 2018
83/13. Emelie Schepp: Kadonnut poika
(dekkari, 4. osa Jana Berzelius -sarjaan) HarperCrime 2019
84/14. Stefan Ahnhem: Motiivi X
(dekkari, 4. osa Fabian Risk -sarjaan) WSOY 2019
85/15. Lisa Brennan-Jobs: Pikkusintti
(muistelmateos) WSOY 2018
kesäkuu:
86/1. Arttu Tuominen: Verivelka
(dekkari, 1. osa Delta-sarjaan) WSOY 2019
87/2. Marko Kilpi: Undertaker - Kuolemanlaakso
(dekkari, 3. osa Undertaker -sarjaan) Crime Time 2019
88/3. Hannu Mäkelä: Valo - kertomus rakkaudesta
(kaunokirjallisuus, muistelmat) Kirjapaja 2018
89/4. Annamari Marttinen: Törmäys
(kauno) Tammi 2016
90/5. Pertti Karra: Musta valo
(dekkari) Tammi 2019
91/6. Sandra Brown: Kuoleman kaiku
(dekkari) Tammi 2019
(Tulossa blogiin kesällä)
92/7. Venla Pystynen ja Linda-Maria Roine: Mercedes Bentso - Ei koira muttei mieskään
(kauno, Roineen tositarina). Johnny Kniga 2019
93/8. S/S Urst: Kontakti
(dekkari, trilogian aloitusosa). Otava 2019
94/9. Sofie Sarenbrant: Osasto 73
(dekkari, toinen suomennos, mutta Emma Sköld-sarjan 4. osa) WSOY 2019
95/10. Viveca Sten: Huonossa seurassa
(dekkari, 9. osa Sandhamin murhat -sarjaan) WSOY 2019
96/11. Christoffer Carlsson: Voimat
(dekkari, Leo Junker -sarjan neljäs ja viimeinen osa) Johnny Kniga 2019
97/12. Ari Räty: Tulikone
(dekkari). Tammi 2019
Yhteensä 44 kirjaa
------------------------------------
- Jos mietit mitä luvut tarkoittavat, niin ensimmäinen numero tarkoittaa luettuja kirjoja vuoden 2019 alusta ja toinen kunkin kuukauden opuksia.
- Heinäkuun luetut kirjat julkaisen facebook-sivuillani.
Parhammistoa:
- Valinta ei taaskaan ollut muutamien opusten kohdalla helppoa, mutta näistä kolmen kuukauden aikana lukemistani kirjoista parhaimmat mielestäni olivat:
1. Kotimainen dekkari: Arttu Tuominen: Verivelka
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/06/arttu-tuominen-verivelka-1-osa-delta.html
2. Ulkomainen dekkari: Stefan Ahnhem: Motiivi X (4. Fabian Risk -osa)
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/06/stefan-ahnhem-motiivi-x-4-osa.html
3. Kotimainen kauno: Hanna-Riikka Kuisma: Kerrostalo
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/04/hanna-riikka-kuisma-kerrostalo.html
4. Ulkomainen kauno: Kim Thúy: Ru
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/04/seppanen-poika-joka-unohtui-thuy-ru.html
(Samassa päivityksessä on Liisa Seppäsen Poika joka unohti, joka kertoo v. 1941 syntyneen Reijon selvitymistarinan. Reijo "unohdettiin" pienenä lastenkotiin. Millaista siellä oli, ja miten mies selviytyi.)
5. Bonuksena todella suositeltava tietokirja: Mika Mäkeläinen: Kimlandia - Silminnäkijänä Pohjois-Korean kulisseissa.
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/04/mika-makelainen-kimlandia.html
Hyvää ja lukuisaa kesää kaikille!
Tammi- maaliskuun luetut 2019:
https://kirjarouvanelamaa.blogspot.com/2019/04/luetut-ja-blogatut-kirjat-tammi.html
^^^^^^^^^^
kirjarouvanelamaa.blogspot.com
https://www.facebook.com/kirjarouvanelamaa/
Instagram: #pirittaolen
Kommentit
Lähetä kommentti