LUETUT KIRJAT: LOKAKUU - JOULUKUU 2018
lokakuu:
142./1. Harlan Coben: Älä päästä irti
(dekkari) ((Blogissa lyhyesti yhdessä Peter Jamesin "Kuolema sanelee ehdot" ja Colen "Marionetti" kanssa )) Minerva Crime 2018
143/2. Cecilia Samartin: Kirottu kauneus
(kauno, dekkariaineksin) (( Blogissa lyhyesti samassa Kamila Shamsien "Joka veljeään vihaa " ja Mohsin Hamidin "Exit Westin" kanssa. )) Bazar Kustannus 2018
144/3. Ildefonso Falcones: Maan perilliset
(hist. kauno, jatkoa kirjaan Meren katedraali) Bazar Kustannus 2018
145/4. Antti Tuomainen: Pikku Siperia
(dekkari) Like Kustannus Oy 2018
146/5. Daniel Cole: Marionetti
2. osa Emily Baxter -sarjaan (dekkari) ((Blogisssa lyhyesti "Kuolema sanelee ehdot" ja Älä päästä irti kanssa )) Gummerus 2018
147/6. Liza Marklund: Helmifarmi
(romaani dekkariaineksin 1990-luku)
Otava 2018
148/7. Samuel Bjørk: Poika pimeästä
(dekkari 3. osa Holger Munch & Mia Krüger -sarjaan ) Otava 2018
149/8. Mattias Edvardsson: Aivan tavallinen perhe
(dekkari) Like Kustannus Oy 2018
150/9. Pierre Lemaitre: Tulen varjot
(Jatkoa Näkemiin taivaassa -kirjaan - kauno) Minerva 2018
151/10. Mads Peder Nordbo: Tyttö ilman ihoa
(dekkari) Like Kustannus Oy 2018
152/11. Masaji Ishikawa: Pako helvetistä - kohtalona Pohjois-Korea
(tositarina) Minerva 2018
153/12. Eva Frantz: Kahdeksas neito
(dekkari, 2. osa Anna Glad-sarjaan) Kustantamo S&S 2018
154/13. Kai Aareleid: Korttitalo
(romaani, sukutarina) Kustantamo S&S 2018
155/14. Heikki Valkama: Laserjuuri
(dekkari, jatkoa "Pallokalan" tarinaan) Tammi 2018
156/15. Lucinda Riley: Enkelipuu
(romaani) Bazar Kustannus 2018
marraskuu:
157/16: Lars Kepler: Lazarus
(dekkari, 7. osa Joona Linna -sarjaan) Tammi 2018
158/17. Mari Koppinen: Sillanpää paljaana
(Jari Sillanpään omaelämänkerta) - e-kirja ((Blogissa lyhyesti yhdessä Tammisen "Suomen historian" kanssa.)) Tammi 2016
159/18. Petri Tamminen: Suomen historia
(romaani, tosielämän lyhyitä tarinoita) - e-kirja ((Blogissa lyhyesti yhdessä Koppisen "Sillanpää paljaana"-kirjan kanssa)) Otava 2017
160/19. Ann Cleeves: Mykkä vesi
(dekkari, 5/8 osa Shetlanti-sarjaan, mutta 1. osa uuteen tapahtumasarjaan) Karisto 2018
161/20. Jessica Fellowes: Mitfordin murhat
(dekkari, 1. osa sarjaan, joka perustuu tosielämän murhatapauksiin ja historiallisiin henkilöihin) Otava 2018
162/21. Sara Blædel: Kadonnut nainen
(dekkari, suomennetuista 6. kirja Louise Rick-sarjaan. 1, 5 ja 6. osaa ei ole suomennettu - digikirja)
Karisto Oy 2018
163/22. Elena Ferrante: Kadonneen lapsen tarina
(kauno + historia, 4. & viimeinen osa Napoli-sarjaan)
WSOY 2018
164/23. Kåre Halldén: Samppanjaruhtinas
(viinidekkari, I. osa e-kirja) Tammi 2013
joulukuu:
165/24. Matti Laine: Pahuuden hinta
(dekkari, 3. osa Elias Vitikka-sarjaan) Bazar Kustannus Oy 2018
166/25. Lee Child: Omalla maallaan
(dekkari, 23. osa Jack Reacher-sarjaan) Karisto Oy 2018
167/26. Perttu Häkkinen: Hukkuminen
(Perustuu tositapahtumiin ja pöytäkirjoihin) Tammi 2017
168/27. Ari Wahlsten: Kuka pelkää mustaa miestä
(dekkari, aloitusosa Kit Karisma-sarjaan) Kosmos 2016
169/28. Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt: Korkeampi oikeus
(dekkari, 6. osa Sebastian Bergman-sarjaan) ((Blogissa yhdessä Jungstedtin "Pimeys keskellämme" -kirjan kanssa)) Otava 2018
170/29. Mari Jungstedt: Pimeys keskellämme
(dekkari, 14. osa Gotlanti -sarjaan /Anders Knutas) ((Blogissa yhdessä Hjorthin & Rosenfeldtin "Korkeampi oikeus"-kirjan kanssa)) Otava 2018
171/30. Mariette Lindstein: Ehdoton valta - Lahko 1
(esikoisdekkari, osa 1/3) Atena 2018
172/31. Minna Rytisalo: Rouva C.
(kauno) Gummerus 2018
173/32. Katja Kettu. Rose on poissa
(kauno) WSOY 2018
Ensimmäinen numero alkaa vuoden 2018 alusta ja jälkimmäinen numero lokakuun alusta.
Kaikki kirjat löytyvät blogista kirjailijan tai kirjan nimellä hakemalla.
Jos on kiinnostusta aiempiin vuoden 2018 kirjalistoihin (tammikuu-maaliskuu, huhtikuu-kesäkuu tai heinäkuu-syyskuu) niin löytyvät esim. hakusanoilla: blogatut kirjat.
Yhteenveto: muutamaa kirjaa lukuunottamatta kaikista loppuvuoden opuksista löytyy blogiarvio (pitkä tai lyhyt) ja loput julkaisen alkuvuodesta.
Yritän kirjoittaa paljastamatta liikaa juonta, joten arvioita voi mielestäni käydä kurkkaamassa ennen omaa lukukokemusta. Toki vastuu on itsellä.
Tässä kolmen kuukauden listassani on monta lukemisen arvoista opusta, suurin osa syysuutuuksia (muutama kirja parin vuoden takaa). Jokaiselle löytynee luettavaa.
Antoisia lukuhetkiä!
Kolmen kuukauden aikana lukemieni kirjojen parhaimmistoa:
Kotimainen kaunokirjallisuus: Minna Rytisalo: Rouva C.
Kotimainen dekkari: Eva Frantz: Kahdeksas neito ja koska en osannut päättää, niin myös: Matti Laine: Pahuuden hinta (Elias Vitikka-sarjan 3. osa)
Ulkomainen kaunokirjallisuus: Kai Aareleid: Korttitalo
Ulkomainen dekkari: Samuel Bjørk: Poika pimeästä (3. osa)
Bonus: Cecilia Samartin: Kirottu kauneus
Koko vuoden 2018 parhaimmistoa, niin kotimaisista kuin ulkomaista kirjoista, tulee seuraavassa blogijulkaisussani.
✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓
kirjarouvanelamaa.blogspot.com
https://www.facebook.com/kirjarouvanelamaa/ Instassa kirjoja vuodesta 2015 --->
nimellä: #pirittaolen
Kiitos tästä vuodesta kaikille blogini lukijoille! Toivottavasti olette saaneet hyviä vinkkejä omille kirjalistoillenne ❤
Lukuisaa vuotta 2019😊
Monta samaa jotka olen myös lukenut.
VastaaPoistaMiun Top 10 listan kolme parasta
Cecilia Samartin Kirottu Kauneus
Minna Rytisalo Rouva C
Mattias Edvardsson Aivan tavallinen perhe
Meillähän maku tuntuu olevan aika samanmoinen. 😀👍
PoistaKiva nähdä mitä pidät vuoden parhaimmistostani, jonka julkaisen tänään.