HUHTIKUU -
KESÄKUU
2018
Muutamaa lukuunottamatta kirjat ilmestyneet vuonna 2018.
(2 kirjaa luetuista julkaisen naistenviikolla)
HUHTIKUU:
49/1. Michael Connelly: Yövuoro, 1. osa uuteen Renee Ballard-sarjaan (dekkari) -
Gummerus, 2018
50/2. Simona Ahrnstedt. Vain yksi yö/ 1. osa rakkaustrilogiaan
(kauno/rakkaus & business)
WSOY 2018
51/3. Meredith Russo: Tyttösi sun (nuortenkirja, fiktiota, mutta taustalla transnainen Russon omat tunteet ja kokemukset)
Karisto Oy 2018
52/4. Karin Erlandsson: Saarretut, 2. osa Sara Kvist-sarjaan (dekkari)
Kustantamo S&S 2018
53/5. Eeva Rohas: Raivo (kauno)
Otava 2018
54/6. Kimmo Oksanen & Heidi Piiroinen: Ohikuljetut, erään kerjäläisperheen tarina (tositarina, tieto- ja valokuvakirja)
WSOY 2018
55/7. Michael Katz Krefeld: Sopimus 5. osa Ravn-sarjaan (dekkari)
Like Kustannus Oy, 2018
56/8. A.J. Finn (pseud. - oik. Daniel Mallory): Nainen ikkunassa (esikoisteos, dekkari)
Otava 2018
57/9. Martin Österdahl: Kymmenen on kuoltava, 2. osa Max Anger-sarjaan (dekkari)
Aula & Co 2018
58/10. Nina George: Pieni bistro Bretagnessa (rakkausromaani)
Bazar Kustannus Oy 2018
59/11. Seppo Jokinen: Lyödyn laki, 23. osa Koskinen-sarjaan (dekkari)
Crime Time 2018
60/12. Jenny Rogneby: Leona, ihmisen hinta, 3. osa Leona-sarjaan (dekkari)
Bazar Kustannus Oy 2018
61/13. Anne Tyler: Äkäpussi, William Shakespeare-sarjan avausosa (blogissa tietoa sarjasta) - (kauno)
Johnny Kniga, 2018
62/14. Lori Nelson Spielman: Kivi sydämeltä (rakkausromaani)
Otava 2018
63/15. Morten A. Strøksnes: Merikirja - eli kuinka pyydystää jättihaita kumiveneeestä isolla merellä neljänä vuodenaikana (tositarina, tieto-, mytologia-, tarina-, runo-, historian- meri-, luonto-, kalastus- ja ystävyyskirja) - Huippuhyvä!!!
Gummerus 2018
64/16. Sofia Lundberg: Punainen osoitekirja (kauno)
Otava 2018
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
TOUKOKUU:
65/17. Timo Saarto: Kuoleman kuukausi (historiallinen dekkari)
Karisto Oy 2017
66/18. Douglas Preston & Lincoln Child: Koston kehä, 9. osa Pendergast-sarjaan (dekkari)
Gummerus 2018
67/19. Marko Kilpi: Undertaker - kuolemanenkeli, 2. osa hautausurakoitsija Kivi-sarjaan (dekkari)
CrimeTime 2018
68/20. Strout, Elizabeth: Nimeni on Lucy Barton (kauno)
Tammi /Keltainen kirjasto 2018
69/21. Susanne Jansson: Uhrisuo, esikoisromaani (dekkari)
Bazar Kustannus Oy 2018
70/22. Lucinda Riley: Myrskyn sisar, Allyn tarina, 2/7 osa Seitsemän sisarta-sarjaan (kauno)
Bazar Kustannus Oy 2018
71/23. Matti Laine: Pahojen miesten seura, Vitikka-sarjan avausosa (dekkari)
Bazar Kustannus Oy 2012
72/24. Mike Pohjola: Sinä vuonna 1918, kirja, jossa omilla valinnoilla kootaan tarinat (pelikirja, historia, kauno)
Gummerus 2018
73/25. Elly Griffiths: Jyrkänteen reunalla, 3. osa Ruth Galloway-mysteeriin (dekkari)
Tammi 2018
74/26. Eppu Nuotio: Anopinhammas, 2. osa Ellen Lähde-sarjaan (dekkari)
Otava 2018
75/27. Emelie Schepp; Hidas kuolema, 3. osa Jana Berzelius-sarjaan (dekkari)
Harper Crime 2018
76/28. Anne Swärd: Vera (kauno)
Otavan kirjasto 2018
77/ 29. Sisko Koskiniemi: Ihan tavallinen perhe (kauno - fiktiota, mutta faktapohja)
Myllylahti Oy 2018
78/30. Cecilia Ahern: Mitä huominen tuo tullessaan (viihdekirjallisuus)
Gummerus 2011
79/31. Kristin Hannah: Pimeyden läpi (viihdekirjallisuus)
Tammi 2001
80/32. Varg Gyllander, 2/5 osa Ulf Holtz ja Pian Levin -sarjaan (dekkari)
HarperCrime 2016
+++++++++++++++++++++
KESÄKUU:
81/33. Lee Child: Kova mutta reilu (12:n rikosnovellin kokoelma, pääosassa Jack Reacher - dekkari) (jonka blogi kirjoitettu Dekkariviikko kirjabloggareissa -tempaukseen)
Karisto 2018
82/34. Jonas Bonnier: Helikopteriryöstö (tositap. perustuva dekkari, jonka blogi kirjoitettu Dekkariviikko kirjabloggareissa -tempaukseen)
Tammi 2018
83/35. Edward St Aubyn: Loistava menneisyys - Patrick Melrosen tarina I - III / IV-V
(kauno, kirja perustuu kirjailijan omiin kokemuksiin)
Otavan kirjasto 2018
84/36. JP Koskinen: Helppoa rahaa (dekkari, jonka blogi kirjoitettu Dekkariviikko kirjablogeissa -tempaukseen)
Like 2018
85/37. Viveca Sten: Totuuden nimessä, 8. osa Sandhamnin murhat-sarjaan (dekkari, jonka blogi kirjoitettu Dekkariviikko kirjablogeissa -tempaukseen)
WSOY 2018
86/38. Jens Henrik Jensen: Oxen - hirtetyt koirat, avausosa Oxen-sarjaan (dekkari)
WSOY 2018
87/39. Jari Salonen: Kätkö, 3. osa Zetterman ratkaisee -sarjaan (dekkari)
Otava 2018
88/40. Pierre Lemaitre: Verihäät (dekkari, itsenäinen teos)
Minerva Kustannus Oy 2018
89/41. Ninni Schulman: Poika joka ei itke, osa 2/5 osa Magdalena Hansson-sarjaan (dekkari)
Tammi 2018
90/42. Dolores Redondo: Tämän kaiken minä annan sinulle (dekkari / kaunolla höystettynä)
Gummerus 2018
91/43. Rosie Walsh: Hän lupasi soittaa (kauno/rakkaus)
Otava 2018
92/44. Katariina Vuori: Erään tapon tarina (perustuu tositapahtumiin, true crime)
Like Kustannus Oy 2018
93/45. Jørn Lier Horst: Tulikoe, 10. osa William Wisting-sarjaan, mutta 4. suomennos (Kuutta ensimmäistä osaa ei ole suomennettu.) - (dekkari)
Otava 2018
................................
Kärkipaikan listan kirjoista saa ehdottomasti:
63/15. Morten A. Strøksnes: Merikirja - eli kuinka pyydystää jättihaita kumiveneeestä isolla merellä neljänä vuodenaikana
Paras kotimainen kauno:
53/5. Eeva Rohas: Raivo (kauno)
Otava 2018
Kotimaisista dekkareista maininnan ansaitsee:
67/19. Marko Kilpi: Undertaker - kuolemanenkeli, 2. osa hautausurakoitsija Kivi-sarjaan (dekkari)
CrimeTime 2018
-----------------------------
Jos haluat tutustua tammi-maaliskuun 2018 kirjoihin, niin kirjoita hakukenttään:
blogatut kirjat
Mikäli haluat nähdä sarjojen aiemmat osat, niin ne löytyvät kunkin kirjan omasta blogijulkaisusta. Kirjoita hakukenttään kirjailijan nimi, niin sillä pitäisi löytyä.
Ensimmäinen numero on vuoden alusta luetut/blogatut kirjat ja jälkimmäinen numerojärjestys alkaa huhtikuusta.
Instagram: #pirittaolen
Löytyy kirjoja v. 2015 -->
Kommentit
Lähetä kommentti